Column: tweede huis
Door Ward van der Venne, voorzitter BMA
De afgelopen maanden is er door een aantal ondernemers hard gewerkt om een aantal thema’s concreet uit te werken voor Aviation Valley, of zoals Frans Pollux in zijn vorige column sprak over ‘Vliegvallei’. Met als doel een dynamisch en aansprekend bedrijventerrein te maken.
De hoofdthema’s waaraan gewerkt is, zijn infrastructuur & bereikbaarheid, marketing & branding, facilitaire voorzieningen, parkmanagement, duurzaamheid en arbeidsmarkt & onderwijs.
Rome is niet in een dag gebouwd. En het zal duidelijk zijn dat de verdere ontwikkeling van dit gebied met vallen, opstaan en soms met wat tegenwind gepaard zal gaan. De suggestie van Pollux om gewoon terug te blazen, zal niet voldoende zijn. Belangrijker vind ik het om het meer samen te doen. Wij kunnen er samen voor zorgen dat ons terrein één van de meest aansprekende bedrijventerreinen van Limburg wordt.
We brengen samen veel uren, dagen, weken en maanden door op dit terrein. Ik koester dit ‘tweede huis’ en wil het samen met jullie dan ook nog interessanter maken voor (toekomstige) ondernemers, werknemers, werkzoekenden, relaties en studenten. Er liggen nog genoeg kansen. Niet alleen de lokale en regionale overheden hebben hierin een voortrekkersrol. Wij als ondernemers zeker ook. Ik nodig jullie allen daarom ook graag uit om samen met ons te werken aan de thema’s of nieuwe ideeën en energie in te brengen in de verdere ontwikkeling van Aviation Valley. Ons tweede huis!